zondag 25 september 2016

Kwarttriatlon Lille - Trio

Het leek me leuk om het seizoen af te sluiten met een trio-deelname op de kwart van Lille. Vanessa moest er toch nog zijn voor haar T3-series en er zakken altijd wel wat BrTC-ers af naar de Lilse Bergen. Ik had me met Nikita (zwem) en Kevin Hofmans (fiets) ingeschreven en zou zelf het lopen voor mijn rekening nemen. Vroeger was dit steeds maar 9km maar het parcours was wat gewijzigd en ik kwam nu op exact 10km.

Nikita en Kevin hadden stevig hun best gedaan waardoor ik maar met een 2tal minuten achterstand op de familie De Laet begon te lopen. Maar na de eerste 100m voelde ik al dat het niet voor vandaag zou zijn en dat ik Michiel pas aan de finish zou terugzien.. Mijn benen wilden voor geen meter vooruit op het geaccidenteerde off-road parcours en ik heb van de eerste meter afgeteld tot de finish. Gelukkig deden er zo veel BrTC-ers solo mee aan de kwarttriatlon dat ik hen wel stap voor stap kon inhalen en toch een ietwat deftig kon houden.

Ik finishte na 45min en een handvol seconden, en voelde me volledig leeg. De achtkamp-trainingen van de dag voordien en de loop door Kontich vrijdag (waar ik me ook niet had ingehouden) hadden toch op het lichaam ingehakt. Tim heeft me thuis afgezet en ik ben 2 uur gaan slapen. Van de wedstrijd van Vanessa heb ik dus niks meer gezien, maar ook bij haar was het beste eraf voor dit seizoen.

Blij dat het triatlonseizoen gedaan is en tijd om te bezinnen en kijken waar er nog goesting voor is de komende jaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten