vrijdag 7 juni 2013

Snelheid

Na enkele weken relatieve rust voel ik dat lichaam en geest klaar zijn om er opnieuw tegen aan te gaan. Begin augustus neem ik nog deel aan het BK halve triatlon in Eupen en ik was eerst van plan dat rustig aan te doen maar de goesting is er om er toch een lap op te gaan geven. Hopelijk blijft dat ook zo. Met onder andere Mike, Mirco en Vanessa moeten we er een stevige onderlinge BrTC-clash van kunnen maken.

En om de net gemiste top100 op het BK van 2012 in Bütgenbach nu toch te verzilveren heb ik snelheid nodig. De uithouding is enorm goed maar de 3 onderdelen gaan momenteel te traag om echt mee te doen met de snellere middenmoot. Ik had ook niet veel keus in mijn voorbereiding door de strenge winter en de vroege programmatie van Lanzarote in het seizoen. Traag en lang was het devies.

Vandaar dat ik deze week begonnen ben met het inplannen van kortere maar snellere trainingen. Maandag en donderdag al een duurloop gedaan met blokjes van versnellingen waarbij ik de hartslag toch vlotjes richting 180 slagen per minuut kreeg en ook met het zwemmen heb ik vrijdag en woensdag (openwater) meer gas gegeven. Zaterdag zullen we eens zien wat het op de fiets geeft. In elk geval gaat de hartslag vlot omhoog en recupereer ik ook nog heel snel dus de vermoeidheid van Lanzarote is al grotendeels verdwenen wat toch een beetje verrassend is. Ook het kopje zit terug fris na twee moeilijkere weken.

Om mijn missie naar meer snelheid te stimuleren (ik ben van nature iemand die liever lang en traag traint dan kort en snel) heb ik me ingeschreven voor de 1/8e sprinttriatlon in Retie volgende week. De organisatie is daar zeer goed en er doen veel BrTC-ers mee op de kwartafstand. Ik ga 2 van onze starters vergezellen en wat wegwijs maken voor de 1/8e en eens kijken hoe snel mijn volle gas modus al draait. Die top-30 plaats van Lommel vorig jaar moet er toch opnieuw inzitten. En het wedstrijdschema is prima opgesteld dat we nog tijdig kunnen supporteren voor de kwart.

In juli zoeken we ook nog wel ergens een korte wedstrijd en ik ga nog een tweetal keer naar Eupen voor een stevige training op het wedstrijdparcours aldaar.

Na Eupen gaan we het zwemmen en fietsen op een iets lager pitje zetten en ons concentreren op de marathon. Ik had oorspronkelijk gepland eind september richting Oostende te gaan maar vermoedelijk dat ik clubgenoot Leen ga vergezellen naar de Azurenkust begin november.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten