vrijdag 22 juni 2012

We zakken af richting Bütgenbach

De eerste grote afspraak van het seizoen staat voor de deur. Zondag nemen ikzelf, Peter, Tycho en Luc deel aan het BK lange afstand in Bütgenbach (1,9km - 84km - 21km). Ik ben van het grootste deel van mijn sinuskwaaltjes verlost en hoop dat de Ardeense lucht de rest van de allergie ook gaat onderdrukken dit weekend. Een 'topprestatie' wordt het nog niet, maar ik zou het toch deftig tot een goed einde moeten kunnen brengen en vertrouwen tanken voor Antwerpen.

Ik ben enkele weken geleden het fietsparcours al gaan verkennen met Peter en tegen de verwachtingen in ligt het me wel. Het gaat allemaal wel op en neer maar 95% is te doen op de grote plateau. De echt steile hellingen zoals in de regio van LaRoche komen minder voor op het plateau van de Eifel. Ik ga veel kunnen profiteren van de kracht in de benen en mijn gewicht gaat minder een nadeel zijn tov de echte berggeitjes.

Ik ben deze week nog 4 keer gaan zwemmen en de openwatertraining woensdag ging echt wel goed. Ik heb dan ook geen schrik voor de zwemproef, al zal ik nog niet in staat zijn om richting 30 minuten te gaan zoals vooropgesteld voor de 70.3 van Antwerpen binnen 4 weken. Daarvoor heb ik te weinig gezwommen de laatste 2 maanden. Maar ik ga er niet van wakker liggen gezien de miserie sinds april.

Het fietsen gaat terug beter, dat komt wel goed, vooral genoeg en regelmatig eten en drinken en niet te neig willen starten.

Het lopen is een beetje een vraagteken. De laatste weken gaat het wel terug beter maar er zit een venijnige klim in het parcours en ik zit nog altijd 2-3kg boven mijn gewenst gewicht. Het zal dus eerder een survival worden, al vormden de voorbije duurtrainingen helemaal geen probleem meer.

We gaan er in elk geval van proberen genieten: van de wedstrijd maar ook van het weekendje in het huurhuisje. Zaterdag doen Vanessa en Kilian de sprinttriatlon nog mee. En met supporters Freddy, Nicole, Jethro, Kelly, Joke, Stan en Nora er bij zal het zeker gezellig worden. Hopelijk houden we het ook droog. Over de temperatuur ga ik alvast niet klagen. Als ik hoor hoe LukT er in Nice voor staat dit weekend met de hitte, ben ik blij dat ik maar in de Ardennen zit ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten