dinsdag 10 mei 2011

Tijden kwarttriatlon Geel - totaal 2u32min

Zwemmen 1500m -> 25min28sec
5 minuten sneller dan vorig jaar, supercontent!

Fietsen 40km inclusief wissel na het zwemmen (wetsuit) -> 1u11min58sec
Rekening houdend met de wissel na het zwemmen, heb ik zo'n 35km/u gemiddeld gehaald wat op mijn huidig niveau is en voor de eerste keer met de tijdritfiets niet zo slecht. Ik heb nog moeite om gedurende lange tijd in de beugels te liggen. Dat zal het actiepunt zijn om in Antwerpen naar de 36km/u gemiddeld te kunnen gaan.

Lopen 10km inclusief wisselzone na het fietsen -> 55min
Dit is 10 minuten trager dan wat ik zou moeten halen. Het is echter nog een wonder dat ik het onder het uur gedaan heb rekening houdend met de klop van de warmte die ik kreeg na 1km. Gisteren op de recuperatietraining liep ik zonder problemen zo hard ik zou gewild hebben. Ik mag er dus van uit gaan dat het een momentopname was in Geel door de hitte, lange dag en waarschijnlijk te weinig drinken de laatste uren voor en tijdens de wedstrijd.

Eindconclusie
Supertevreden met het zwemmen, het fietsen zoals te verwachten en het lopen te zwak. De conditie zit echter goed en ik moet geen drastische aanpassingen doen aan mijn trainingen, enkel wat meer koppeltrainingen en proberen aan de warmte te wennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten