maandag 9 mei 2011

R.I.P. Wouter Weylandt

Ik vernam het nieuws van de plotse val via de tweet van André Meganck die steevast in mijn iGoogle homepagina van mijn browser op het het werk staat. Kijkend naar foto's en beelden schoten 2 namen onmiddellijk door mijn hoofd: Fabio Casartelli en Ayrton Senna. Twee verschrikkelijke sportmomenten die ik me nog levendig herinner, en op de één of andere manier wist ik al dat deze val hetzelfde zou gaan aflopen. Verschrikkelijk.

Het is erg dat goede sporters, die weinig op de voorgrond staan in de pers, pas geëerd worden na hun fatale optreden. We denken aan Benny Vansteelandt maar ook aan Wouter Weylandt. Hij was echt goed, dat kunnen de wielerliefhebbers wel beamen. Jarenlang in de schaduw van zijn kopman Tom Boonen, met enkele overwinningen als hij zelf zijn kans mocht gaan. Vorig jaar een prachtige ritwinst in de Giro en nu dit ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten